Utveckling av kundunika lösningar och projekt

Snacka kundanpassning med oss!
CUSTOM

Special är standard för oss

Med grunden i vårt standardsortiment har vi möjlighet att utveckla kundanpassade arbetsstationer efter detaljerade krav. Vi har både kapaciteten och kunskapen som krävs för att bygga unika lösningar för varje case, med fokus på att göra ditt arbete mer effektivt. 

Våra konstruktörer har omfattande kompetens när det kommer till att skapa lösningar med allt från unika funktioner och specialmått till integrering av egna eller tredjepartsprodukter. Tillsammans med våra återförsäljare ser vi till att hitta rätt lösning för just din verksamhet – special är standard för oss.

Kontakta oss med din förfrågan
1.

Idé / behov

Första steget i processen. Grunden till en idé föds, ett behov uppstår eller en nuvarande lösning kräver utveckling. Kanske är visionen tydlig och konkret, kanske finns det bara en abstrakt tanke kring att effektivisera verksamheten. För att starta upp projektet och börja skapa din unika lösning kan det därför vara smart att testa idén eller behovet i vår konfigurator The Yelper. Här kan du bygga en bas och skicka vidare direkt till oss för en inledande konsultation.

Starta upp ditt projekt i The Yelper!
2.

Första kontakt

Vid den första kontakten är det betydelsefullt att vi får så mycket specifik information som möjligt kring hur lösningen ska fungera, användas och se ut. Har du fortfarande ingen tydlig bild framför dig hjälper vår erfarna projektavdelning till med att driva processen framåt och landa i en idé som går att ta vidare till ritbordet. Denna typ av projekt gör vi ofta i samarbete med våra återförsäljare och aktuell ÅF är därmed involverad i arbetet från start.

Mejla vår projektavdelning
3.

Första skiss

I de allra flesta fall kan vi leverera en första skiss på din förfrågan inom kort, oftast inom ett par dagar efter att det finns en tydlig specifikation och kravbild. Våra skickliga konstruktörer arbetar snabbt för att återkoppla med ett förslag på ritning som du får godkänna innan vi går vidare med processen och skickar ut en offert.

4.

Arbete in-house

När offerten är godkänd fortsätter arbetet in-house hos oss där flera olika avdelningar är involverade och utgör en viktig kugge för att processhjulet ska kunna rulla vidare. Projektavdelningen arbetar med att skapa upp artiklar, våra konstruktörer färdigställer alla ritningar, inköpsavdelningen skannar marknaden efter rätt leverantörer till projektet och lagret förbereder sig för eventuell provmontering.

5.

Kontinuerlig dialog

Under processens gång pågår givetvis en kontinuerlig dialog mellan dig som kund och oss som leverantör. Skisser och ritningar kan behöva revideras och uppdateras – exempelvis efter nya krav, utmaningar och idéer som dyker upp längs vägen. Här håller vi gärna ett tätt samarbete för att skapa allra bästa förutsättningar för ett lyckat slutresultat. 

6.

Eventuell prototyp

I slutskedet kan det bli aktuellt med provmontering av en eventuell prototyp. Detta görs i vissa fall på plats hos oss för att säkerställa funktion, drift och design. I andra fall producerar vi renderingar och ritningar med samma intention. 

7.

Eventuell montering

Utöver att montera en eventuell prototyp har vi även kapacitet att montera slutprodukten, antingen i vår montering eller på plats hos dig som kund. För oss är det en självklarhet att erbjuda montering som tjänst då vi alltid jobbar för att andra ska kunna jobba smartare. Våra kompetenta montörer ser till att produkterna är i drift snabbare, samtidigt som du slipper tänka på skruvar eller monteringsanvisningar.

8.

Leverans

Dags för leverans!

9.

Uppföljning

Ett tag efter att allt har fallit på plats gör vi alltid en uppföljning för att checka av status och nuläge. Finns det några funderingar? Behöver projektet kompletteras? Har du nya tankar kring ytterligare utveckling? Här stämmer vi av tillsammans med aktuell återförsäljare och säkerställer att lösningen fungerar som tänkt.

Exempel på kundunik lösning

Helt flöde med integrering av tredjepartsprodukter.

Vi har ett snabbt förfarande in-house när det kommer till att skapa ritningar och skisser på nya projekt och förfrågningar. Men det som jag tycker är vår främsta USP är vår möjlighet att kundanpassa och ta fram unika lösningar på i princip vad som helst. I takt med att vårt standardsortiment ökar, ökar även vår kapacitet inom fler områden – varje artikel vi har som standard kan vi också kundanpassa.

Erik, konstruktör
Utforska våra kundcase!
CASE

Kundcase skapade för flera olika branscher och miljöer

Är du nyfiken på case vi har skapat tidigare och vill se konkreta exempel på lösningar till andra kunder? Här har vi samlat alla våra kundcase från helt skilda branscher och olika typer av miljöer.
Ta del av alla våra case!
TEAM WFI

Kontakta vår projektavdelning

Irene Melin / INNESÄLJ PROJEKT
irene@wfiab.se
 

Erik Sandgren / KONSTRUKTÖR
erik@wfiab.se

 

Vill du utveckla något unikt med oss?

Mejla vårt team!